تنبل شدم
خیلی حس بدی هست!
![]()
![]()
خیلی حس بدی هست!
![]()
![]()
می خواستم حالا که داریم به ۲۶ بهمن نزدیک می شیم و همه دنبال کادو خریدن برای عشقاشون هستن پستی راجع به سپندارمذگان بذارم اما دیدم با یه سرج کوچولو تو گوگول همه می تونن از تاریخچه اون باخبر شن فقط می خواستم یاد آوری کنم اگه سه روز بیشتر صبر کنید می تونید طبق فرهنگ ایرانی و جشن ایرانی که از دیرباز برای ما به جا گذاشته شده روز عشق رو ایرانی رو جشن بگیریم و کلمه زیبای دوستت دارم به زبان شیرین پارسی بر روی کارت تبریک های خود بنویسد
تازه این چندتا فایده داره:
اول اینکه طرفت حسابی سورپرایز می شه چون توقع داشته ۳ روز قبل کادو بگیره
دوم اینکه می فهمه تو چه مهین دوستی هستی
سوم اینکه میفهمه تو آدم مطلع و با مطالعه هستی!![]()
چهارم اینکه اونم یه چیزی یاد می گیره!![]()
و آخرین که مهم ترینه فرهنگ ایرانی حفظ می شه![]()
تازه اینم هست کپی برداری از این پست بدون ذکر منبع هم مجاز است
تا اطلاع ثانوی به هیچ عنوان پنی سیلین نزنید
به همه اطلاع رسانی کنید
|
* هشدار* |
البته اين پني سيلين ها از كشور چين وارد شده اند و دولت دارد آنها را از بازار جمع ميكند اما هنوز تو بازار هستند
معلم پای تخته داد می زد
صورتش از خشم گلگون بود
و دستانش به زیر پوششی از گرد پنهان بود
ولی آخر کلاسی ها
لواشک بین خود تقسیم می کردند
وان یکی در گوشه ای دیگر«جوانان» را ورق می زد
برای که بی خود های و هوی می کرد و با آن شور بی پایان
تساوی های جبری را نشان می داد
با خطی خوانا به روی تخته ای کز ظلمتی تاریک
غمگین بود
تساوی را چنین بنوشت:
«یک با یک برابر است...»
از میان جمع شاگردان یکی برخاست
همیشه یک نفر باید بپا خیزد
به آرامی سخن سر داد:
تساوی اشتباهی فاحش و محض است
معلم
مات بر جا ماند.
و او پرسید:
اگر یک فرد انسان واحد یک بود آیا باز
یک با یک برابر بود؟
سکوت مدهشی بود و سوالی سخت
معلم خشمگین فریاد زد:
آری برابر بود
و او با پوزخندی گفت:
اگر یک فرد انسان واحد یک بود
آنکه زور و زر به دامن داشت بالا بود
وانکه
قلبی پاک و دستی فاقد زر داشت
پایین بود...
اگر یک فرد انسان واحد یک بود
آنکه صورت نقره گون
چون قرص مه می داشت
بالا بود
وان سیه چرده که می نالید
پایین بود...
اگر یک فرد انسان واحد یک بود
این تساوی زیر و رو می شد
حال می پرسم یک اگر با یک برابر بود
نان و مال مفت خواران
از کجا آماده می گردید؟
یا چه کس دیوار چین ها را بنا می کرد؟
یک اگر با یک برابر بود
پس که پشتش زیر بار فقر خم می شد؟
یا که زیر ضربت شلاق له می گشت؟
یک اگر با یک برابر بود
پس چه کس آزادگان را در قفس می کرد؟
معلم ناله آسا گفت::
بچه ها در جزوه های خویش بنویسید
یک با یک برابر نیست...
(خسرو گلسرخي)
--خوب تقریبا دارم برای کنکور آماده می شم
اگر در این مسیر تجربیات جدیدی نسیبم شد حتما در اختیارتون می ذارم
البته الان یکم دیره
اما ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه اس نه؟!!![]()
خوب، خوب و خوش سلامت باشد
یادم رفت بگم شاد موفق هم باشید همه آرزوهای خوب رو براتون دارم
دوستتون دارم![]()
هر چند نظر نمی ذارید.![]()